اکوسیستم نوآوریرشد و توسعه کسب و کار

لوازم مورد نیاز در فضای کار اشتراکی

مقدمه

فضای کار اشتراکی یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به صورت فریلنسری کار می‌کنند. استفاده کردن از این فضاها دلایل زیادی دارد؛ اما یکی از عمده‌ترین دلایلی که افراد به سراغ استفاده از چنین فضاهایی می‌روند، کاهش هزینه‌ راه‌اندازی و اجاره یک دفتر مستقل است. علاوه‌بر این نیز، به فریلنسر‌ها این امکان را می‌دهد که در فضایی غیر از خانه کار کنند. برای کار در این فضا به یک سری تجهیزات نیاز است که توسط مدیریت فضای کار اشتراکی خریداری می‌شود؛ اما هر فرد به طور مستقل باید یک سری وسیله برای خود به همراه داشته باشد که در ادامه یک لیست از آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱) سیستم یا لپ تاپ

اولین موردی که برای استفاده در فضای کار اشتراکی به کار شما می‌آید لپ تاپ است. اگر از دسته افراد فریلنسر، مترجم و یا تولید محتوا هستید برای کار به سیستم شخصی خود نیاز دارید. بعضی از فضاهای کار اشتراکی مجهز به سیستم کامپیوتری هستند اما برای راحتی کار خود باید سیستم شخصی را به همراه داشته باشید. 

۲) کوله پشتی

کوله پشتی هر شخص با وسیله‌های شخصی و مورد نیاز او پر شده است بنابراین به همراه داشتن آن‌ عقلانی می‌باشد. شما می‌توانید تمام وسایل مورد نیاز کار خود را در کوله پشتی قرار داده و با خود حمل کنید. کنار میز شما در فضای کار اشتراکی، برای قرار دادن کوله پشتی فضا‌ وجود دارد. 

۳) ماگ اختصاصی

بیش‌تر افراد در طول روز و برای کار کردن در ساعات زیاد، به در اختیار داشتن نوشیدنی نیاز دارند. برای راحت بودن کار خود می‌توانید یک ماگ شخصی را به همراه داشته باشید تا بتوانید در فضای کار اشتراکی چای، آبمیوه و یا قهوه‌ی مورد نیاز خود را بنوشید. 

۴) ظرف غذا

بسیاری از افراد در زمان کار کردن در فضای کار اشتراکی، غذای آماده تهیه می‌کنند؛ اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به غذای خانه عادت دارید باید ظرف غذای خود را به همراه داشته باشید. ظرف غذا می‌تواند شامل وعده‌های اصلی مانند صبحانه، ناهار و‌ شام باشد. علاوه بر این می‌توانید‌ تنقلات و مغزیجات را هم در اختیار داشته باشید. 

۵) دفتر و مداد

 

برای لیست کردن کارهای روز و نوشتن موضوعات ضروری به دفتر نیاز است و باید یک سری مداد و خودکار را به همراه داشته باشید. در اکثر فضاهای اشتراکی یک سری جامدادی بر روی هر میز وجود دارد که کار را برای شما آسان کرده است. 

۶) هدفون

بیش‌تر افراد عادت دارند که در حین کار به موسیقی، پادکست و یا محتوای صوتی مورد علاقه‌ی خود گوش فرا دهند. برای راحتی کار خود می‌توانید‌ هدفون و یا هندزفری را به همراه داشته باشید. کسانی که در زمینه‌ی تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند برای ادیت فیلم و‌ یا قرار دادن موسیقی بر روی محتوای خود می‌توانند با هدفون، آهنگ مدنظرشان را با دقت بیش‌تری انتخاب کنند. 

۷) کتاب 

گروهی از دانشجویان و یا دانش‌آموزان هستند که از فضای کار اشتراکی برای مطالعه و آمادگی امتحان استفاده می‌کنند. این افراد باید کتاب‌های خود را به همراه داشته باشند تا از زمان و‌ محیطی که در اختیار دارند به نحو احسن استفاده کرده باشند. 

۸) شارژر و پاوربانک

در طول روز و با گذشت زمان، شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده‌ی شما تمام خواهد شد؛ بنابراین باید شارژر آن‌ها را به همراه داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از پاوربانک فرآیند تامین شارژ گوشی تلفن همراه خود در فضای کار اشتراکی را تسریع ببخشید. 

سخن پایانی 

فضای کار اشتراکی، محیطی پویا و گرم دارد که علاوه بر بالا بردن شادابی روح و جسم و به دنبال آن بازدهی کار، انگیزه و اعتماد به نفس لازم را به شما منتقل می‌کند. در ایران هم چندسالی است که فضای کار اشتراکی خود را در ادبیات کاری استارتاپ‌ها جا انداخته و در شهرهای مختلف کشور چنین مکان‌هایی وجود دارد. فرهاد سپیدفکر اولین فردی بود که فضای کار اشتراکی را در زنجان راه اندازی کرد که به نام 404 فعالیت می‌کرد و حتی این فرد معادلی فارسی برای Coworking انتخاب کرد و آن را همکارستان نامید. با خواندن‌ این محتوا می‌توانید یک لیست از وسیله‌های مورد استفاده در‌ فضای کار اشتراکی را در‌ اختیار داشته باشید تا در هنگام کار چیزی را جا نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا