رشد و توسعه کسب و کارکارآفرینی

فضای کار اشتراکی مناسب چه کسانی است؟

مقدمه

در طی سال‌های اخیر شغل‌های جدیدی ایجاد شده‌اند که برای انجام آن‌ها به حضور در محیط شرکت نیاز نیست. در پی این مسئله یک سری مکان تحت عنوان فضای کار اشتراکی دایر شده‌ است که نیاز افراد را به خوبی برطرف می‌کنند. حضور در فضای کار اشتراکی با پرداخت هزینه به همراه است اما فرصت‌های مهمی برای رشد و توسعه فردی و کاری پیش روی شما قرار می‌دهد. کار کردن در فضای کار اشتراکی به ارتقای شغلی افراد کمک می‌کند و در طولانی مدت موجب یادگیری ویژگی‌های مثبت در میان افراد خواهد شد. در این محیط، افراد با مشاغل متفاوت و رنج سنی مختلف در کنار یکدیگر ساعات زیادی از روز را سپری کرده و تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. 

کار کردن در فضای کار اشتراکی مناسب گروهی از افراد است که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

افراد دورکار

یک گروه از افرادی که می‌توانند با استفاده از فضای کار مشترک سود ببرند، افراد دور کار هستند. بسیاری از آن‌ها در خانه یا کافی شاپ نزدیک به محل زندگی خود کار می‌کنند؛ زیرا از آزادی و پولی که پس انداز می‌شود لذت می‌برند. صاحبین کسب و کار افراد دور کار را استخدام می‌کنند زیرا معتقدند آزادی منجر به افزایش بهره وری می‌شود. اگرچه بسیاری از کارمندان از راه دور می‌توانند به طور موثر از منزل و یا اتاق کار خود به فعالیت بپردازند، اما برخی به دلیل وجود حواس‌پرتی یا احساس انزوا، کاهش بهره وری را تجربه خواهند کرد. فضاهای کار مشترک یک گزینه عالی برای این نوع کارمندان از راه دور هستند، زیرا سطح کارایی را بالا می‌برند. 

افرادی که در حال سفر هستند

گروه دیگری از افراد که می‌توانند از فضای کار مشترک بهره مند شوند، کسانی هستند که به طور مرتب در مسافرت هستند. یکی از دلایلی که آن‌ها سود می‌برند این است که فضاهای کار مشترک در شهرهای بزرگ و کلان شهرها قرار دارند که رایج ترین مقاصد سفر برای حرفه‌ای ها هستند. یکی دیگر از دلایلی که افراد حرفه‌ای در سفر می‌توانند از فضاهای کار مشترک بهره ببرند این است که این فضاها شامل فناوری‌های پیشرفته و هر گونه خدمات حرفه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، فضاهای همکاری Servcorp شامل اینترنت امن و پرسرعت، چاپگرهای تمام رنگی و کمک های IT داخلی است. دسترسی به امکانات حرفه‌ای با کیفیت بالاتر نسبت به گزینه‌هایی که اکثر هتل‌ها و کافی‌نت‌ها ارائه می‌دهند، پیشرفت قابل توجهی است.

دانش‌ آموزان

دانشجویان گروه دیگری هستند که می‌توانند از فضاهای کار مشترک بهره‌مند شوند. دانش آموزان، تقریباً بیش از هر گروه دیگری، از محیط اجتماعی و مشارکتی بیشترین بهره را می‌برند. این فضاها همچنین فرصتی عالی برای دانشجویان فراهم می‌کند تا با متخصصان طیف گسترده‌ای از صنایع ارتباط برقرار کنند. آن‌ها نه تنها می‌توانند از راهنمایی متخصصان مختلف بهره‌مند شوند، بلکه می‌توانند ارتباطاتی ایجاد کنند که بعد از فارغ التحصیلی مفید خواهد بود.

فریلنسرها

از آنجا که فریلنسرها برای بسیاری از شرکت‌ها یا مشتریان مختلف کار می‌کنند، اغلب از فقدان محل کار رنج می‌برند. فضاهای کار مشترک با فراهم کردن دسترسی آن‌ها به اتاق‌های جلسه و محیط اجتماعی که برای شبکه‌سازی عالی است، به فریلنسرها کمک می‌کند. فضاهای کار مشترک یکی از بهترین راه‌ها برای فریلنسرها در جهت کاهش فقدان ثباتی است که اغلب با سطح آزادی‌ای  که به آن عادت کرده‌اند، تجربه می‌کنند.

شرکت‌ها

شرکت‌های مختلف مانند دانش‌بنیان‌ها نیز در لیست گروه‌هایی هستند که می توانند از این مکان‌ها و تجهیزاتشان استفاده کنند. فضای کار اشتراکی در جهت برگزاری کنفرانس‌ها، همایش‌ها و جلسات با تعداد نفرات کم مناسب است. ناگفته نماند که این اتاق‌های جلسه در یک فضای کار مشترک از قبل مجهز به امکانات صوتی و تصویری با نوشیدنی‌های سرو شده برای همه افراد حاضر در اتاق است. اکثر فضاهای همکاری مشترک دارای اتاق‌های وسیع برای میزبانی رویدادهایی مانند رویدادهای خیریه ساخته شده اند. فضای کار مشترک به شما امکان می‌دهد تا به چیزی که در حال حاضر فقط به آن نیاز دارید برسید. استارتاپ‌ها نیازی به اجاره یک فضای اداری کامل ندارند، به همین دلیل فضای کار مشترک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

افرادی که در دفاتر معمولی کار می‌کنند

آخرین گروه افرادی هستند که در محیط‌های اداری معمولی کار می‌کنند. ممکن است کمی غیر منطقی باشد، اما برای کسانی که دفتر سنتی خود را ترک می‌کنند تا در یک فضای کاری مشترک کار کنند، چندین مزیت وجود دارد. فضاهای کار مشترک فاقد رقابت مستقیم و سیاست داخلی محیط‌های اداری معمولی هستند و به افراد این امکان را می‌دهند که هر شخصیت کاری غیر ضروری را که ممکن است بر بهره‌وری آن‌ها تأثیر بگذارد، رها کنند. تنوع حرفه‌ها و افراد در فضاهای کاری مشترک می‌تواند ایده‌های خلاقانه جدیدی را ایجاد کند که ممکن است در محیط اداری معمولی برای حرفه‌ای‌ها به ذهن خطور نکند.

سخن پایانی

کار از راه دور و استفاده از فضای کار مشترک در حال پیشرفت است. نظرسنجی‌ها و مقالات مختلف نشان می‌دهند که چگونه افراد در محیط فضای کار مشترک رشد می‌کنند. در حالی که کار در خانه فواید بسیاری دارد، برخی آن را راهی منزوی و بدون نتیجه می‌دانند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان مستقل، شروع به استفاده از فضاهای کار مشترک کرده‌اند که در آن افراد از مشاغل و صنایع مختلف با هم در یک محیط مشترک به فعالیت می‌پردازند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا