مقدمه

در دنیای کسب و کار، نوشتن یک رزومه حرفه‌ای چالشی مهم در مسیر کاریابی خواهد بود؛ چرا که اولین وسیله معرفی فرد به مدیر آینده‌اش، همین رزومه کاری شما است. به همین دلیل شما باید یک رزومه حرفه‌ای بنویسید تا بتوانید از شرکت‌ها فرصت مصاحبه کاری و استخدام را به دست آورید. نوشتن یک رزومه اصولی و حرفه‌ای از آن جهت حائز اهمیت است که اولین ملاکی است که برای استخدام مورد سنجش قرار می‌گیرد و اولین نقطه شروع آشنایی کارفرما با شما خواهد بود. بنابراین اینکه چه مواردی در رزومه گنجانده شود و نگارش این موارد چطور باشد، ظاهر فایل رزومه چگونه باشد و چند صفحه باشد و … در جذب شدن کارفرما برای دیدار با متقاضی استخدام تاثیرگذار و تعیین کننده است. یک رزومه خوب و حرفه‌ای می‌تواند برعکس رزومه غیر استاندارد شما را در رسیدن به اهداف کاری دور می­‌کند.

یک بخش مهم از رزومه، نگارش محتوا و متنی است که در رزومه نوشته می‌شود تا شما را به بازار کار مورد هدف معرفی کند.

نکاتی که در نگارش و متن رزومه باید به آن دقت کنید عبارتند از:

موارد زیر نیز کمک کننده خواهند بود:

اگر در تاریخچه و سوابق کاری شما وقفه‌ای بوده و چند ماه شاغل نبوده‌اید، نیازی نیست هر تاریخ شروع و اتمام اشتغال به کارتان در هر مکانی که در آن کار کرده‌اید را بنویسید و از الگوی رایج نوشتن تاریخ پرهیز کنید و به نوشتن سال‌ها کافی است.

سخن آخر

قبل از ارسال نسخه نهایی رزومه به شرکت‌ها و سازمان‌ها، چند مرتبه با دقت آن را بررسی کنید و نقاط ضعف را چک کنید. همچنین می‌توانید از یک همکار کمک بگیرید تا رزومه شما را بخواند و نظر بدهد. قبل از ایمیل کردن و ارسال رزومه به هر شرکتی، حتما فرمت فایل را به pdf تبدیل کنید تا فایلتان به همان صورتی که تنظیم شده و بدون تغییر به دست کارفرما برسد. نام­گذاری فایل رزومه کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده است که گاهاً به آن بی توجهی می‌شود. حتما از نام خود در اسمی که برای رزومه می‌گذارید استفاده کنید. هر از گاهی رزومه خود را چک کنید و تجربیات و مهارت‌های جدید که کسب کرده‌اید را به رزومه اضافه کنید و در صورت نیاز رزومه را تغییر و ارتقا دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *