اکوسیستم نوآوری

بوت کمپ (Boot Camp)

بوت کمپ، یک کمپ آموزشی برای یادگیری انواع مهارت‌های مختلف است. بوت کمپ‌ها جلسات آموزشی کوتاه مدت و فشرده‌ای هستند که برای آماده سازی دانش آموزان برای واقعیت عملی توسعه طراحی شده‌اند. می‌توانید بوت کمپ‌های تمام پشته یا آن‌هایی که به طور خاص برای توسعه جلویی یا بک‌اند ساخته شده‌اند را پیدا کنید. علاوه بر آن می‌‌توانید کمپ‌‌های راه‌ اندازی UX/UI، کمپ‌‌های بوت علم داده، و مجموعه‌‌ای از آموزش‌های شدید دیگر را بیابید. 

تاریخچه بوت کمپ 

به مرور زمان، بوت کمپ در قالب دوره‌های آموزشی برای نوجوانانی که مرتکب خلاف شده بودند با هدف بازپروری، تغییر شکل داد. آن‌ها در این دوره آموزش‌های کاربردی می‌‌دیدند و دوره‌ی زندان را سپری می‌‌کردند. پس از گذر زمان کاربرد این عبارت به برگزاری تمرینات ورزشی فشرده و کوتاه مدت با نظارت سخت‌ گیرانه مربی، تغییر شکل داد. امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌‌های آموزشی در هر زمینه و به خصوص در حوزه‌ی برنامه نویسی استفاده می‌‌شود. در این بوت کمپ‌‌ها دوره‌های آموزشی فشرده در یک بازه زمانی به همراه نظارت برگزار می‌‌شود. این دوره‌ها معمولا توسط سازمان‌‌ها و شرکت‌‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌‌شوند. تا در نهایت افراد مورد نیاز، پرورش و جذب شوند.

راه اندازی بوت کمپ

استارتاپ بوت کمپ یک شبکه جهانی از شتاب دهنده‌های استارتاپی متمرکز بر صنعت است که خدمات سرمایه گذاری و مربی گری را ارائه می‌دهد. بوت کمپ استارتاپی با ارائه ابزارهای ضروری به استارتاپ‌ها در طول یک برنامه شتاب دهنده 3 ماهه روند کار را تسهیل می‌کند. این شرکت در سال 2010 تأسیس شد و اکنون با بیش از 20 برنامه متمرکز بر صنعت در مکان‌های کلیدی از جمله سانفرانسیسکو، آمستردام، کیپ تاون، چنگدو، برلین، دبی، هارتفورد، استانبول، رم، لندن، ملبورن، میامی، بمبئی و مکزیکوسیتی در سطح جهانی فعالیت می‌کند. 

توسعه

هر برنامه شتاب دهنده Startupbootcamp 10 استارتاپ را از بین بیش از 500 متقاضی جهانی انتخاب می‌کند تا از 150 کارآفرین، سرمایه‌ گذار و شریک، 15000 یورو برای هزینه‌های زندگی، فضای کار رایگان و بیش از 450،000 یورو قراردادهای شریک دریافت کنند. برنامه‌ها عمدتاً مبتنی بر راهنمایی هستند. مربیان داوطلب، شتاب استارتاپ را در طول سه ماه و اغلب ماه‌‌ها یا سال‌‌ها پس از آن هدایت می‌‌کنند. با این حال، بسیاری از مربیان داوطلب ترک تحصیل می‌کنند، به طوری که گردش مالی بالایی از مربیان وجود دارد. این مسئله به استارتاپ‌ها دسترسی مستقیم برای کار در شبکه بین المللی از شرکا، سرمایه گذاران و مربیان مرتبط در صنعت خود را می‌دهد.

برنامه رشد فارغ التحصیلان

Startupbootcamp همچنان با برنامه رشد فارغ التحصیلان خود به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا بین 12 تا 18 ماه پس از پایان برنامه نیز سرمایه گذاران جدیدی را پیدا کنند. در برنامه رشد فارغ التحصیلان، اجلاس سالانه فارغ التحصیلان و اجلاس مدیر عامل فارغ التحصیلان برگزار می‌شود که در آن همه فارغ التحصیلان 150+ دعوت می‌شوند تا با سرمایه گذاران و شرکای جدید ملاقات کنند و دانش را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اطلاعات بیشتر درباره راه اندازی بوت کمپ

آن‌ها در حال حاضر شتاب دهنده‌های فردی را برای زمینه‌های فناوری مالی، سلامت دیجیتال، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، دستگاه‌های متصل، فناوری بیمه، حمل و نقل و انرژی، تجارت الکترونیک و سخت افزار با فناوری پیشرفته سازماندهی می‌کنند. Startupbootcamp هر ساله برنامه‌های متمرکز بر صنعت را در کشورهای بیشتری نسبت به هر شتاب دهنده دیگری در جهان اجرا می‌کند. همه برنامه‌‌ها در مراکز نوآوری جهانی قرار دارند که در آن استارتاپ‌‌ها 3 ماه را صرف ملاقات با مربیان، سرمایه‌ گذاران و شرکای برتر صنعت خود در بیش از 30 کشور می‌‌کنند.

تجربه

از سال 2010، Startupbootcamp به رشد اولیه بیش از 350 استارتاپ کمک کرده است. 72 درصد از فارغ التحصیلان بودجه دریافت می‌کنند و متوسط ​​مبلغ جمع آوری شده برای شرکت 650000 یورو است.

موفقیت در بوت کمپ به چه چیزی بستگی دارد؟

موفقیت در چنین رویدادهایی نیازمند تلاش و توجه به مباحث مطرح شده است. هر ثانیه از یک بوت کمپ موثر، پر از نکات و مواردی است که باید به ذهن سپرده شود و روش اجرای آنان را یاد بگیرید. اما انگیزه درونی شما قبل از شرکت در بوت کمپ تعیین کننده موفقیتی است که به دست می‌‌آورید.

قبل از حضور در این دوره‌ ها این سوال‌ ها را از خود بپرسید:

۱- آیا به این حوزه علاقه دارم؟

۲- چرا باید درباره چنین موضوعی اطلاعات کسب کنم؟

۳- پس از شرکت در بوت کمپ می‌‌خواهم در چه جایگاهی قرار بگیرم؟

زمانی که شما از انگیزه و مسیر خود مطمئن باشید، می‌توانید که با جدیت بیشتری مطالب را پیگیری کنید و به برترین شرکت‌ کننده تبدیل شوید. اگر این فعالیت به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد آینده بهتری در سازمان‌ های مرتبط منتظر شما خواهد بود.

چقدر سرمایه گذاری می‌کنند؟

سرمایه گذاری آن‌ها ترکیبی از منابع است. اگر به بررسی این منابع بپردازیم شاهد 15000 یورو نقد به ازای هر تیم (همچنین به عنوان “پول پیتزا” نیز شناخته می‌شود)، یک اقامت رایگان در فضای کاری مشترک (تا شش ماه)، و بیش از صدها ساعت آموزش 1 در 1 خواهیم بود. تمرکز اصلی آن‌ها بر روی این است که شما را با مربیان، سرمایه گذاران و شرکا از سرتاسر جهان مرتبط کنند. همه برنامه‌‌های آن‌‌ها در یک روز نمایشی با چند صد بازیکن سرمایه‌‌دار و در مجموع تا 1000 شرکت‌ کننده به اوج می‌‌رسد. 

چطورکار می‌کنند؟

-ارسال درخواست

-دعوت به ملاقات حضوری با برگزارکنندگان برنامه

-20 استارت آپ برای روز انتخاب دعوت شده‌اند

-برای هر برنامه 10 استارتاپ پذیرفته می‌شود

موضوعی که موجب تفاوت خواهد شد:

شما باید 100٪ متعهد باشید، زیرا Startupbootcamp به تمرکز کامل نیاز دارد. برنامه شتاب دهنده را نمی‌توان با یک کار روزانه ترکیب کرد. شرکت باید یک تیم ماهر داشته باشد. همانطور که فشار در طول شتاب افزایش می‌یابد، آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که شما می‌توانید آن را تحمل کنید. سابقه کار داشته باشید چرا که چشمگیرترین اثبات یک مدل کسب و کار قوی، نتایج مربوط به گذشته‌ی آن است.

جمع بندی 

Startup Bootcamp یک شبکه جهانی از شتاب دهنده‌های محلی است. دامنه کلی گسترده‌ای دارد و اکثر محصولات در یکی از برنامه‌های آن‌ها قرار می‌گیرند. برای موفقیت در این مسیر باید قبل از شروع آن، هدف، انگیزه و ماهیت حضور خود را مشخص کنید. با انجام دادن این کار، حیطه‌ی تخصصی شما مشخص خواهد شد و می‌توانید به فعالیت اثربخش تری بپردازید. با دانستن هدف و مسیر پیشرفت خود، بازدهی چندین برابری را تجربه خواهید کرد و این مسئله در آینده حرفه‌‌ای و کارنامه‌ی شغلی شما نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. البته فراموش نکنید که مجموعه‌‌ای که در بوت کمپ آن شرکت می‌‌کنید نیز یکی از فاکتور‌های مهم و موثر برای تغییرات مثبت در حرفه و تخصص شما است. یک بوت کمپ موثر بر روی تاثیرگذاری ارائه‌ی نهایی افراد حاضر در یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا